Vilket sjukt system!!

Jaha...idag ska jag iväg och äta lunch med min mormor. Känns som man har försummat henne oxå nu när skolan har tagit så mycket av ens tid. Det är tur att hon e så förstående som hon är...=) Som de flesta redan vet så dog min morfar i sep förra året. Nu äntligen är bouppteckningen färdig...*suck* Detta är en sjuk historia för sig... Han va egentligen inte min riktiga morfar men har funnits där enda sen jag föddes....som han alltid sa: Det va jag som hämtade henne på BB....! *ler* Det va han alltid så stolt över...=) Min "riktiga" morfar tog livet av sig i början på 70-talet så han träffade aldrig jag.. men men... Det jag ville komma till är avslutet på denna J-A bouppteckning. Min morfar (han som dog förra året) va tidigare gift med en kvinna som dog strax efter att de köpt en lägenhet tillsammans. Då var det ju inga problem med vem som skulle ärva vad.....utan min morfar fick ju givetvis lägenhet plus allt de hade sparat ihop. Då visar det sig nu när han har gått bort, att hans första frus släktingar har rätt till en del i vad lägenheten är värd. (min mormor och morfar bor/bodde i samma lägenhet som min morfar och hans fd fru köpte) Är inte detta sjukt!!!??? Min morfar och mormor har levt ihop i över 30år och sparat ihop till x-antal kronor och har aldrig haft någon kontakt med hans fd frus släktingar....men nu när han dör så ska dom ha pengar!!!!!????? Blir man inte knäpp för mindre?? Man kan ju tänka sig att de skulle haft en del i vad lägenheten va värd när hon dog...men nej då. Det är dagens värde som gäller!! *suck* Inte nog med att min mormor har mist båda sina livskamrater......nu ska hon ge över 200 000kr till någon hon inte ens har träffat. Hur fungerar lagen egentligen?? Är detta verkligen rätt? Enligt boupptecknaren är allt i sin ordning men man börjar ju undra. Inte undra på att folk försöker fuffla så mycket det går för att få behålla de pengar de en gång har tjänat ihopa. 
Nä.... ibland vill man bara spotta på systemet!!! *tvi*

   Usch va jag saknar honom....*suck*

Till något mycket roligare...

Buffie ska på semester. *ler* Vi ska köra hem till min pappa ikväll. Han har ju köpt ett nytt hus och flytten går på torsdag. Han har köpt ett nybyggt hus som e så himla fint. Han har även köpt helt nya möbler så det kommer bli så himla härligt för honom. Det är han verkligen värd!! =) Ska ta ett par bilder så ni får se..*ler*
Vi ska iallafall hjälpa honom att flytta....eller ja....först får vi ju packa. Så vi ska dit idag och sova över tills imorgon sen ska jag dit på tisdag igen (buffie ska givetvis oxå med..*ler*) och stanna till torsdag då den stora flytten går. 

På lördag har jag planerat en liten överraskning till Mange. *ler* Alla som känner honom vet ju att han är sjukt nyfiken så han går här hemma och försöker luska hela tiden...*haha* Men han får allt vänta....=) 

Nä....in i duschen nu Linda sen bär det iväg till mormor för en mysig lunch! =)

Tjing


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0