Söndagen igen...

Hmm...sist jag satt och skrev va allt lugn och frid. Men det ändrade sig rätt fort då jag och Mange va i Hbg och skulle kontrollera ett objekt där vi misstänkte att någon hade saboterat staketet. Mange blev attackerad av en hund!! Fy fan.....jag har aldrig varit så rädd i hela mitt liv!!!! Mange är super duktig på att hantera hundar men denna hunden fick ett frispel i huvudet och gav sig aldrig. Är en lång historia men efter ca 40min och mycket slit fick vi på hunden två koppel (ett runt halsen och ett runt ljumsken så vi kunde dra åt var sitt håll) så vi fick in honom i bilen. Därefter kom Manges chock och det va raka vägen till akuten i Malmö. Man kan ju undra varför jag inte fick köra in i Hbg till den akuten där men Mange kan vara rätt envis...=)
Mange blödde och hade skit ont... Finns det något värre än när man inte kan hjälpa någon man älskar? Där ligger Mange på hunden med ett stryptag samtidigt som hunden har hela hans arm i munnen!! Usch....kan inte beskriva i ord hur det kändes.
Iallafall slutade allt med x-antal stygn, en gipsad arm då de misstänker att båtbenet är frakturerat ( vilket antagligen hände när Mange fick rycka loss sin arm!!!!) och givetvis antibiotika. Visst låter det mysigt!!?? Det är sjukt....fattar inte riktigt att detta verkligen har hänt!

Men men....han träffade handkirurgen idag. Mange kom precis hem så nu vill jag VETA vad han sa!! =)

Tjing tjing

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0